Brandon Mull. "Baśniobór"

Brandon Mull napisał wiele serii książek fantasy. Ja czytałam tylko dwie i zaczęłam trzecią, ale może kiedyś przeczytam inne :).  Moja kolekcja jego dzieł wygląda tak:


Dziś opiszę tutaj moją ulubioną serie książek fantastycznych i być może nawet najlepszą serię, jaką kiedykolwiek przeczytałam. Będzie to oczywiście "Baśniobór".
"Baśniobór" składa się z pięciu tomów. Są to:
1. "Baśniobór".
2."Baśniobór. Gwiazda Wieczorna wschodzi."
3."Baśniobór. Plaga cieni."
4."Baśniobór. Tajemnice Smoczego Azylu."
5. "Basniobór. Klucze do więzienia demonów"

Książki opowiadają o rodzeństwie- Kendrze i Sethu. W pierwszej części Kendra ma prawie 14 lat, a Seth 11. Jak to zwykle jest,  w kolejnych książkach serii są już starsi. "Baśniobór" czytałam jak byłam mniej więcej w wieku Setha, ale i tak bardziej utożsamiałam się ze spokojną, wrażliwą i nieco strachliwą Kendrą. Jej brat jest natomiast ciekawski, łamie zasady i uwielbia ryzyko oraz niebezpieczeństwo. Rodzeństwo musi spędzić wakacje u dziadków, ponieważ ich rodzice wyjeżdżają na rejs. Kendra i Seth nie są zachwyceni tą decyzją. Dziadkowie prawie nigdy ich nie odwiedzają , więc nie wiadomo czego można się spodziewać. Poza tym istnieje wielkie ryzyko wakacyjnej nudy. Po kilku dniach okazuje się, że dziadek jest strażnikiem Baśnioboru- magicznego rezerwatu, który znajduje się w lesie. Żyją tam różne fantastyczne zwierzęta takie jak satyrowie czy wróżki. Jednak można w nim spotkać również złe wiedźmy, trolle i demony. Podczas Nocy Kupały, kiedy magiczne istoty opuszczają rezerwat i przemieszczają się po ogrodzie, Seth mimo zakazu dziadka otwiera okno, uwalniając przy tym siły zła. Czy dzieciom uda się przywrócić porządek w Baśnioborze?

W kolejnych częściach opisane są różne przygody bohaterów w magicznym lesie. Rodzeństwo przez swoje doświadczenia trochę się zmienia (Kendra staje się odważniejsza, a Seth rozważniejszy) ale wciąż mają wielkie poczucie humoru i chęć zwalczania sił zła. Książki nie są pisane w pierwszej osobie, ale i tak czuje się wszystkie emocje bohaterów i można wyobrazić sobie wszelkie fantastyczne miejsca i istoty. Polecam tę serię dzieciom i młodzieży w każdym wieku!

Niedawno wyszła też książka "Smocza straż", która ma być początkiem nowej serii z udziałem Kendry i Setha. Przeczytałam ją i uważam, że jest równie dobra, jak "Baśniobór'. polecam ją, ale osobom,. które przeczytały wcześniej "Baśniobór", ponieważ bez tego, trudno byłoby ją zrozumieć. Z niecierpliwością czekam na kolejne części "Smoczej straży." Kiedy przeczytam już całą serię, na pewno opublikuję na blogu jej recenzję. :D

Komentarze

Popularne posty

"Opowiadania dla dzieci według Dickensa"

Najlepsi męscy bohaterowie w książkach. Za co ich kochamy?